Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1

im. Marii Konopnickiej w Otwocku

Wspomnienie z wakacji - Kraków 2022

W dniach 22-26.08.2022 roku, dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionego stowarzyszenia – Wspólnota Powiatowa – grupa uczniów, pod opieką pani Moniki Skrodzkiej i Anny Bąk-Wojnicz, uczestniczyła w wyjeździe na Zieloną Szkołę w Małopolsce.

Zbliżający się koniec wakacji spędziliśmy bardzo aktywnie, zwiedzając najpiękniejsze i najważniejsze zabytki ziemi krakowskiej oraz świętokrzyskiej. Ziemię krakowską zaczęliśmy zwiedzać oczywiście od najważniejszego miejsca – Wawelu. Niezapomniane wrażenia zrobił na nas widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta. Podobnie jak groby Królów Polski i wielkich Polaków, znajdujące się w Katedrze. Pamiątkowe zdjęcie mamy również ze Smokiem Wawelskim. Kolejnym etapem była dzielnica Krakowa – Kazimierz, który jest miejscem bogatym kulturowo. Tutaj bowiem mieszkali najsłynniejsi żydowscy uczeni oraz artyści.

Mogliśmy również spacerować uliczkami Rynku Starego Miasta. Rynek ten słusznie słynie w
Europie ze swego uroku. Jest to wyjątkowe miejsce, które brało udział w wielu historycznych
wydarzeniach. Niezmiennymi od lat symbolami Krakowa, są Kościół Mariacki, renesansowe
Sukiennice, Ratusz, pomnik Adama Mickiewicza, Kościół św. Wojciecha, klimatyczne
kawiarenki. Kraków może pochwalić się pięknym ogrodem zoologicznym.

Zwiedziliśmy również kopalnię soli w Wieliczce, w której obecnie znajduje się muzeum. W wielkich podziemnych salach widzieliśmy przedmioty, którymi w dawnych czasach posługiwali się górnicy. W muzeum znajdują się również wyrzeźbione w bryłach soli rzeźby (m. in. rzeźba św. Kingi - patronki ziemi wielickiej i Kopalni Soli ,,Wieliczka" oraz kaplicę). Wiele z nich nas zachwyciło. W solnych grotach ściany, podłogi i sufity są z soli. Do kopalni schodziliśmy schodami (ok 380 stopni) na poziom I (64 m). na powierzchnię wyjechaliśmy windą z poziomu III (135 m). Do bursy, w której mieszkaliśmy wróciliśmy na późną kolację. Trochę zmęczenia ale szczęśliwi i pełni wrażeń.

Udział w Zielonej Szkole dostarczył nam bardzo dużą dawkę wiedzy. Spędziliśmy bardzo przyjemnie i wesoło czas. Pozostaną nam bardzo miłe wspomnienia.

Wyjazd finansowany był: zadanie nr 5 ,,Organizowanie imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych dla osób niepełnosprawnych wspierających ich działalność”. Projekt ,,Zielona Szkoła w Małopolsce”. Organizator: Stowarzyszenie Wspólnota Powiatowa w Garwolinie. Realizacja zadania publicznego Województwa Mazowieckiego w 2022r. w obszarze ,,Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych” w formie powierzenia realizacji zadań. Zadanie publiczne jest finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych otrzymanych za pośrednictwem Województwa Mazowieckiego.

Dziennik elektroniczny

Europejskiego Funduszu Społecznego.
W ramach projektu w 2004 roku otrzymaliśmy
wyposażenie pracowni multimedialnej
oraz pracowni komputerowej dla szkoły ponadgimnazjalnej.